• رشد خوداتكايي دانش آموزان


منظور آماده كردن دانش آموزان براي كسب توانايي هاي لازم به منظور هدايت و اداره امور خود در مسير زندگي اجتماعي است. دانش آموزان بايد بتوانند به تجزيه و تحليل مسائل پرداخته، قدرت ارائه راه حلهاي مناسب براي حل مسائل را داشته باشند.
فعاليت هاي مدرسه بايد طوري تنظيم و اجرا شود كه در نهايت دانش آموز آمادگي هاي لازم براي ورود به زندگي و مواجهه با مسائل آن را داشته باشد. فرد در محيط مدرسه مي بايدمفاهيمي چون وظيفه شناسي، وقت شناسي و كار گروهي را تجربه كند. خوداتكايي بدون داشتن روح تعقل، تفكر و قدرت شناخت و تجزيه و تحليل مسائل امكانپذير نيست.

  • هدايت شغلي


فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدرسه بايد بگونه اي باشد كه علاوه بر ايجاد و پرورش روحيه كار و تلاش در دانش آموزان، آنها را براي انتخاب يك شغل يا حرفه و كسب مهارت هاي لازم در يك رشته كاري در آينده آماده و هدايت كند.

  • رشد شناختي دانش آموزان


براي رشد شناخت دانش آموزان بايد آنها را با علوم مختلف و متفاوت روز آشنا كرد. از مطالعه علوم تجربي آنها به تركيب و خواص اشيا پي مي برند. علوم اجتماعي و علوم ديني آنها را آماده درك و پذيرش رفتار اجتماعي، نقش و مسئوليت هاي خود مي كند. آنها بر اساس همين شناخت است كه مي توانند روابط صحيح و همزيستي مطلوبي با ديگران داشته باشند كه موجب ادراك و تفاهم عمومي بيشتر در جامعه مي شود.

  • رشد شخصيت دانش آموزان


مدرسه جاي ايجاد باور مثبت و درست از توانايي هاي افراد است. آنها بايد خود را افرادي توانا، داراي قابليت و مفيد به حساب آورند و نسبت به استعدادها و توانايي هاي خود ابراز وجود كنند و اين مهم جز در سايه داشتن شخصيت بهنجار ممكن نخواهد بود. روش هاي تحكمي، ترس آور و غير تربيتي محدوديت هاي زيادي براي رشد شخصيت دانش آموزان به وجود مي آورد. متأسفانه برخي از مدارس داراي محيط برانگيزنده نيستند و فعاليت هايشان اغلب با نيازها و استعدادهاي دانش آموزان همسو و همراستا نيست. مديريت مدرسه بايد فضا و محيطي را به وجود آورد كه در آن فرصت و امكان بروز خلاقيت و ابتكار و زمينه و تسهيلات براي رشد شخصيت دانش آموزان فراهم باشد.

  • ايجاد زمينه هاي يادگيري مداوم


منظور از يادگيري مداوم، يادگيري و خودآموزي نه صرفاً در كلاس و مدرسه و ايام تحصيل بلكه يادگيري در تمام طول زندگي است. نبايد مدرسه صرفاً محلي براي از حفظ كردن دروس و امتحان دادن باشد. جهان امروز جهان تغييرات سريع و كشف مطالب و علوم جديد است و يقيناً دانش محدودي كه در مدرسه به فرد مي رسد براي تمام عمر او كافي نيست. مدرسه جايي است كه افراد را به توانايي ها و مهارت هاي مطالعه و استفاده از منابع مجهز مي كند. دانش آموزان بايد طوري تربيت شوند كه به مطالعه عادت كنند و بخشي از وقت خود در شبانه روز را به آن اختصاص دهند. مديريت مدرسه بايد داشتن كتابخانه مجهز در مدرسه را به عنوان يك نياز اصلي تلقي كند.

  • ايجاد و تقويت حس عضويت و تعلق به جامعه


دانش آموز بايد طوري تربيت شود كه احساس عضويت در جامعه را داشته باشد. او بايد خود را از جامعه و جامعه را از خود بداند. بسياري از مسائل اجتماع را مي توان با مسئوليت پذيري افراد حل كرد. مدرسه بايد بتواند احساس و ادراك مسئوليت و همدلي و همراهي را در دانش آموزان ايجاد كند. احساس عضويت و تعلق به جامعه و تلاش براي بهبود و پيشرفت آن از اهداف آموزش و پرورش است كه بايد مورد توجه مديريت مدرسه باشد.

  • رشد ارزش ها در دانش آموزان


مدرسه بايد چنان رفتار كند كه ارزش هاي مورد احترام جامعه را به دانش آموزان بشناساندبه طوري كه آنها با اين ارزش ها با احترام خاص برخورد كنند و براي آنها قداست قائل شوند. ارزش هاي اخلاقي و معنوي اسلامي افراد جامعه را از لغزش و انحراف حفظ نموده و راه كمال و سعادت را به آنان نشان مي دهد.

چه مهارت هایی در مدرسه می توان آموخت؟

آنچه از یک مدرسه انتظار داریم

چه مهارت هایی در مدرسه نیاموختیم؟

مهارت هایی که باید در مدرسه تدریس شوند

کاش این نکته ها تو مدرسه ها رواج داشته باشه

دانش ,مدرسه ,بايد ,آموزان ,كه ,مي ,دانش آموزان ,مدرسه بايد ,را به ,جامعه را ,كه در ,دانش آموزان مدرسه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

naslebartar19 دانلود رایگان جزوه و خلاصه کتاب گسترش دانش و تجربه مهندسی متن و داستان های کوتاه! مهدی شوقی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر takboy72 بهترین مارک لوازم ارایشی در ایران فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی توانبخشی امید Tajrobe 30 Sale